onsdag 3 augusti 2011

Den utomjordiska spionen!

hehekeke! 
Alltså... man undrar verkligen vart man får allting ifrån ibland...
Inatt drömde jag att jag var en rosa liten utomjording. Jag var dessutom spion som åkte runt i universum på olika uppdrag. Jag hade blivit anställd hit till jorden för att undersöka vad som stod fel med ett ledande vattenverk. Människor hade helt galna av nån anledning. Och vår ledning hade misstankar om att det var pga deras vatten. Så jag och min kompanjon hade åkt dit.
Min specialitet var nogrannhet och hade ett avancerat luktsinne. Den andra var en känslokännare och hade supersyn. Och vi kunde även byta till olika skepnader för kortare stunder.

Ja... så här mycket vet jag å allt händer så fort i drömmar att man inte riktigt kan fånga upp hela händelse skeénden i mitten. Det var en väldigt spännande och fartfylld dröm. 
Men vattenverkets boss var en riktig onding... typ lite som Gargamel i smurfarna. Och vi blev motarbetade konstant för hans lurerier. 
Tillslut så kom vi på hur vi skulle göra för att försöka hitta vad som "Gargamel" gjort med vattnet. Vi skulle simma i hans vattentunnlar. Vi hade lyckats komma undan Gargamels tjänare, och lyckats ta oss till vattenledningarna och jag kände att något var lurt med lukten där.. Gargamel hade kommit på oss i vårt försök... så han kom simmande efter oss. Han lyckades ta till fånga min kompanjon. Men jag var snabbare! Så jag hittade ett litet rum långt ner i den vattenfyllda tunneln... Där inne fanns det såklart en massa gift. Så jag skickade mina koordinater, "giftexemplar" och bilder till min ledning så de kunde arrestera Gargamel. Jag simmade ut och blev även jag tillfångatagen av Gargamel. 

Giftet som Gargamel hade framställt gjorde så att han bland annat kunde manipulera andra. Så han hade manipulerat flera av hans kunder, så de hade gett han en massa pengar och ett lyxigt slott.
Under en stor konferensfest som Gargamel hade ordnat. "För nu hade han fångat de ONDA som hade försökt förstöra deras vatten". 
Japp... vi hade fått skulden.

Men under denna överdådiga fest. Folk hade deras finaste kläder. Jag och min kompanjon var typ upphängda i en korg ovanför ett stort akvarium med hungriga hajar. Alla skulle se oss dö.
Precis när vi skulle släppas i så kom en massa bländade ljus i coola färger. Det var våra utomjordings kompisar som kom till vår undsättning. De hade hittat ett luftburet motgift som de besprutade alla med. (Alla fina kläder!!!) Och när människorna insett vad som hänt så låg Gargamel riktigt illa till. De jagade honom tills han själv lyckades trilla i haj akvariet. 

The end!

Ett gammalt försök att lära sig Illustrator. Inte riktigt kommit underfund om hur man ska göra. Men med mer träning så! :D Roligt program är det iallafall. 
Tyckte bilden kunde ge lite känsla för drömmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar