måndag 10 oktober 2011

Coral Painter

Igår kväll kom man hem efter en helt underbar vecka på Rhodos.
(bilder från resan och utförlig beskrivning kommer senare när jag fixat datorn och gjort mina skoluppgifter.....)
Tänkte mest bara berätta att jag lever och mår bra!

Dessa gamla bilder gjorde jag på den fristående kursen Digital Illustration från förra året.
Uppgiften utgick från att rita en bild, skanna in den, SEN färglägga den i olika program; Photoshop, Illustrator 
och sen Coral Painter
Photoshop och jag har arbetat tillsammans i några år nu, men Illustrator och jag är inga vidare bra vänner, än. Vi SKA bli goda vänner, det ska jag se till.
Coral Painter därimot! Kärlek vid första användandet <3 Helt underbart program som ska föreställa lite som att måla/teckna på riktigt. Väldigt roligt att jobba med när man använder ritbräda! 
Och bilden som jag gjorde från den delen av uppgiften blev jag väldigt nöjd med!
 Coral Painter bilden <3


Bilden till vänster är gjord i Photoshop och den till höger är då gjord i Illustrator. Urgh... inte alls nöjd med Illustrator-bilden! Det var verkligen inte min dag då jag gjorde den... en såndära dag då all inspiration var död.

Aja... borde sätta mig ner och träna träna träna på att illustrera/designa digitalt! Förhoppningsvis så ska det bli mitt levebröd i framtiden! Aaa! Föresten, klarade första tentan/kursen! Känns skönt att kunna lägga den på hyllan å ta tag i nya utmaningar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar