fredag 29 juli 2011

Pannkakor med söndermicrade bär


Gjort mina super goda pannkakor idag! Orkade även cykla till affären å städa upp här hemma lite. 
Ett bevis på att min snart tre veckors långa förskylning eller va man ska kallat äntligen är påväg att gå över..


Mina pannkakor är helt underbart goda! Fattar inte hur jag lyckas! :D Tänkte va så snäll å dela med mig av receptet.
Blir ca 10 pannkakor
3 st ägg
5 dl mjölk
1 dl grahamsmjöl
2½ dl mjöl
1/4 dl krossade linfrön
1 tsk salt
Medans jag gör pannkakorna så mikrar jag ca 2 dl frysta hallon och blåbär samt 1 tsk socker. Ca 5-7 min samt på max värme... rör om en gång innan de blir klart.


Sen serverar jag det med gammeldags vaniljglass å ett glas mjölk. 
Haha... Niklas tar öl till men det är hans val :PpPpp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar